zaterdag 27 oktober 2012

Die bekende muis...

Voor vandaag stond er weer een taartje op het programma. Nou ja, zeg maar taart, hij pastte maar net in de koelkast! Deze klant heeft een speciaal plaatsje in mijn hart. De meeste taarten die ik maak zijn voor vrienden of familie, of voor hun vrienden en familie. Dit is echter een ander verhaal...

Op een mooie zaterdag in oktober 2010 stond ik op de trein te wachten om naar een taartbeurs mét wedstrijd te gaan. Mijn wedstrijdtaart had ik in mijn handen. Ik werd aangesproken door een onbekende vrouw. Ze had veel interesse in de taart, en na veel vragen, durfde ze me te vragen of ik een taart voor haar zoontje's 1e verjaardag zou kunnen maken. Ik gaf haar mijn telefoonnummer, in de veronderstelling dat ik nooit meer iets van haar zou horen. Twee dagen later belde ze al. Of ik een Winnie-de-Poeh-taart kon maken, maar dan zonder Knorretje. Het gaat om een islamitisch gezin, en haar familieleden zouden hier over vallen. Dus ik maakte deze taart voor haar zoontje Ayaan. Zelfs het pakpapier om het onderbord vouwde ik zo taktisch mogelijk, zodat er geen varkentje te zien was...
Toen de taart werd opgehaald, bestelde ze meteen een extra taart voor de volgende week, omdat er dan nog visite zou komen. Tijd om te boetseren had ik niet meer, maar gelukkig had ik nog ergens bakvormpjes liggen in de vorm van Winnie de Poeh.
Blijkbaar vielen mijn taarten bij Ayaan en zijn moeder in de smaak. Toen ze vorig jaar oktober weer belde om een taart voor Ayaan's 2e verjaardag te bestellen, moest ik helaas "nee" zeggen. Ik was 34 weken zwanger, dus dat ging me echt niet lukken. Maar vorige week belde ze weer. Hoe het met mijn zwangerschap was afgelopen vroeg ze, en of ik dit jaar weer een taart kon maken. Natuurlijk, graag!!! Inmiddels wordt Ayaan 3, en is hij helemaal weg van Mickey Mouse. Ik hoop dat hij ook helemaal weg is van mijn versie van die bekende muis....

Ik ben er in elk geval erg trots op...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten